Cum sa proiectezi un site web: 10 reguli de aur pentru incepatori

Fie ca sunteti plin de idei creative sau nu sunteti sigur de unde sa incepeti, acest ghid de pornire rapida pentru incepatorii de design web va poate ajuta sa creati machete de site care sa fie atat frumoase, cat si functionale.

Oricat de multa expertiza in proiectare ai, un site web nou este echivalentul unei pagini goale a unui scriitor – exista atat de multe lucruri pe care le-ai putea face incat este chiar greu sa incepi. Asadar, inainte de a incepe sa joci cu Lorem Ipsum, cititi aceste 10 reguli de proiectare a site-urilor web. Chiar daca stiti exact ce doriti, va promitem ca veti gasi ceva util in aceste orientari. Parcurgeti partea de jos a articolului pentru a descoperi procesul nostru incercat in trei pasi cu privire la modul de proiectare a unui site web – de la punctele de afisare la fonturi web, hartile site-urilor la culori hexatice – si alegeti sfaturi profesionale despre proiectarea comertului electronic, intreprinderilor / agentii / firme, portofolii sau bloguri.

In ansamblu, aceste recomandari si sfaturi va vor ajuta sa mentineti mai mult timp vizitatorii pe pagina dvs. si sa ii conduceti fara probleme din punctul A pana in punctul B.

10 reguli pentru proiectarea machetei web care functioneaza

Inainte de a incepe sa construiti site-ul dvs. (castorii nerabdatori derulati in jos pentru a descoperi un proces de construire cu probleme de siguranta), luati in considerare aceste zece reguli ca ghiduri utile pentru a face aspectele site – ului dvs. nu numai mai elegante, dar si mai eficiente.

Regula nr. 1: Evitati aglomeratia

Aspectele sunt infundate cu o serie de imagini, butoane si face mai mult decat sa faca aspectul dezechilibrat. De asemenea, acestia impiedica vizitatorii sa ajunga la urmatorul pas pe care doriti sa-l faca, fie ca este vorba de aterizarea pe pagina dvs. de contact sau de adaugarea unui produs in cosul lor. Amintiti-va, spatiul alb este prietenul dvs.

Regula nr. 2: acordati prioritate designului deasupra pliului

„Foldul” se refera la marginea de jos a browserului . Orice continut de sub pliere poate fi atins doar prin derulare, ceea ce inseamna ca utilizatorul trebuie sa fie obligat sa faca asta in primul rand! Puneti intotdeauna continutul si informatiile cheie deasupra acestei linii.

Retineti ca plierea este mai scurta pe site-urile mobile, oferindu-va si mai putin spatiu pentru a convinge vizitatorul sa continue defilarea. Fa-o sa conteze.

Regula nr. 3: Tine cont de Legea lui Hick

Legea lui Hick afirma ca cresterea numarului de optiuni va creste timpul necesar unei persoane pentru a lua o decizie. Asigurati-va ca atentia vizitatorului dvs. nu este atrasa in alta parte de pe web, limitand optiunile din fiecare etapa a experientei utilizatorului. Un buton de apelare la actiune este mult mai eficient decat optiunile cu meniu lung.

Regula nr. 4: incurajati derularea, fara a face clic

Defilarea permite o continuare perfecta a aspectului web. Comparati-l cu clic, ceea ce poate adauga timp de incarcare experientei. Deplasarea este de asemenea mai intuitiva pe mobil.

Mai presus de toate, derularea este mai lenesa decat clicul, ceea ce inseamna ca utilizatorii raman pe un site mai mult timp. Un studiu recent cu ochi nebuni a demonstrat acest lucru atunci cand a aratat o crestere a ratelor de conversie de 36% prin trecerea de la clic la defilare.

Regula nr. 5: pastrati fotografiile autentice si naturale

Stiati ca vizitatorii de pe web „acorda” fotografii artificiale? Fotografii exagerate de echipe de afaceri model pot parea o potrivire pentru un site corporativ, dar imagini mai autentice cu tine sau membrii echipei dvs. se vor conecta cu spectatorii. Fidele vietii, imaginile de stocuri naturale sunt o alternativa excelenta. De fapt, am pregatit deja cele mai bune categorii de imagini pentru site-ul dvs. web , astfel incat sa puteti alege cu usurinta un aspect care se potriveste marcii dvs.

Regula # 6: Folositi indicii vizuale

Utilizarea de imagini sau grafica pentru a directiona utilizatorii, cum ar fi fotografiile persoanelor care se uita catre un buton sau sagetile indreptate catre o optiune de meniu, este o tehnica incercata pentru ghidarea vizitatorilor catre actiuni importante. Evident? Poate. Efectiv? Categoric.

Regula nr. 7: Tipul trebuie sa fie lizibil in primul rand, in al doilea rand elegant

Ati aterizat vreodata pe un site dureros de sold doar pentru a gasi gatul infipt in timp ce incercati sa cititi un serial italic ilizibil? Exista o multime de fonturi web frumoase, dar multe dintre ele nu apartin site-urilor web.

Textul lizibil, clar de citit nu ofera distrageri si asigura ca informatiile cheie pot fi citite pe o gama de dimensiuni de ecran. Tipurile de afisare curate, geometrice, fara seriale sau afisari grozave, sunt cele mai bune fonturi pentru site-uri web , in comparatie cu serialele sau italice.

Regula # 8: Culoarea este psihologica

Culoarea este o modalitate instantanee de a va injecta aspectul site-ului dvs. cu o anumita dispozitie si personalitate. Mai mult, alegerea potrivita a culorii poate influenta, de asemenea, modul in care utilizatorii raspund la site-ul dvs. Stiati ca portocaliu poate comunica o valoare buna clientilor? Sau acel albastru este asociat cu inteligenta si imaginatia (ceea ce o face o potrivire perfecta pentru agentiile creative)? Cititi mai multe despre psihologia culorii si faceti alegerea culorii care va oferi vizitatorilor impresia potrivita.

Regula nr. 9: Proiectare pentru telefonul mobil

Cei mai multi designeri web pentru prima data isi imagineaza ca site-ul lor este vizualizat pe un desktop proportional generos, dar in realitate aproximativ jumatate din toate sesiunile de navigare din intreaga lume sunt pe dispozitive mobile. Pentru unele sectoare, proportia utilizatorilor de telefonie mobila ar putea fi mult mai mare.

Multi designeri pro web ar recomanda sa va proiectati aspectul site-ului dvs. cu mobilul in primul rand, dar cel putin acordarea unei atentii egale ambelor va asigura ca aveti un site eficient si frumos pe o gama de dispozitive.

Regula # 10: Proiectare pentru toata lumea

Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) identifica faptul ca cel putin 2,2 miliarde de persoane au o deficienta de vedere sau o orbire, ceea ce inseamna ca 28,5% din populatia lumii are o forma de deficienta de vedere. Imbunatatirea contrastului culorilor pe aspectul dvs., cum ar fi asocierea textului negru cu un fundal alb si optarea pentru fonturile sans-serif la scara larga sunt doua moduri simple de a va ajuta sa faceti designul site-ului dvs. cat mai accesibil si inclusiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *