Care este relatia dintre activitatea fizica si sanatate?

Chiar si cu factori de risc pentru boli de inima , cum ar fi hipertensiunea arteriala , diabetul sau colesterolul ridicat , persoanele care exercita in mod regulat au rate de deces mai mici decat persoanele care nu au factori de risc, dar care sunt sedentare . Mai mult, persoanele cu afectiuni cardiace care sunt in stare sa traiasca mai mult si au mai putine infarct decat bolnavii care nu sunt. Faptele vorbesc de la sine: Exercitiile fizice regulate beneficiaza atat persoanele cu si fara boli de inima.

Exercitarea regulata ajuta la realizarea urmatoarelor:

Scaderea tensiunii arteriale.
Reduce nivelul de LDL sau colesterolul „rau” din sange.
Imbunatateste nivelul glicemiei .
Reduce stresul.
Controleaza greutatea corporala.
Imbunateste calitatea somnului si reduceti timpul necesar pentru a adormi.
Imbunatateste memoria si reducerea riscului de dementa si depresie.
Sa te simti bine cu tine.

Ce tip de exercitiu fizic este mai bun?

Orice tip de activitate fizica este buna daca face muschii sa lucreze mai greu decat de obicei. Inima este un muschi si beneficiaza de exercitii fizice la fel ca restul muschilor din corp.

Exercitiu fizic pentru inima

Activitatile fizice care implica o miscare constanta si ritmica a picioarelor si bratelor se numesc „exercitii aerobe”, iar acestea sunt deosebit de bune pentru inima. De exemplu: mersul pe jos, alergatul, inotul, ciclismul si dansul. A face aerobic in mod regulat antreneaza inima sa pompeze sange in intregul corp.

Adultii cu dizabilitati sau boli cronice ar trebui sa faca exercitii fizice in mod regulat in functie de abilitatile lor si sa evite stilul de viata sedentar. In fiecare saptamana, incercati sa faceti exercitii cardio cu intensitate moderata timp de minimum 150 minute (2 ore si 30 minute) sau intensitate mare timp de 75 minute (1 ora si 15 minute). Puteti alege, de asemenea, o combinatie echivalenta. Este mai convenabil ca exercitiile sa se desfasoare pe parcursul intregii saptamani. Beneficii si mai mari pot fi obtinute facand 300 de minute (5 ore) de exercitii aerobe cu intensitate moderata sau 150 de minute (2 ore si 30 de minute) de intensitate ridicata in fiecare saptamana.

Discutati cu un profesionist in sanatate sau expert in fitness despre tipurile de exercitii si cata activitate aeroba este potrivita pentru dvs.

Exercitiu fizic pentru restul muschilor

Exercitiile de intindere si forta mentin muschii in forma buna. Includeti exercitii de forta in rutina de antrenament cel putin de doua ori pe saptamana.

Muschii pierd forta si flexibilitatea odata cu inaintarea in varsta. Sarcinile de zi cu zi devin mai dificile. De exemplu, aplecarea pentru a lega pantofii, deschide un borcan, ridica o geanta de cumparaturi sau chiar ridica-te de pe un scaun. Atunci cand muschii nu sunt in forma buna, esti mai probabil sa-ti pierzi echilibrul si sa cazi. Exercitiile de forta va pot ajuta, de asemenea, sa stimulati metabolismul, astfel incat sa puteti profita la maxim de activitatile aerobe si sa pierdeti in greutate mai rapid.

Adultii sanatosi, in general, nu trebuie sa vada un profesionist in sanatate inainte de a incepe sa faca exercitii de rutina. Cu toate acestea, daca aveti o boala cronica, medicul va poate ajuta sa planificati un program de exercitiu adecvat si va poate trimite la un program oficial de reabilitare cardiaca pentru a afla cum sa faceti exercitii fizice in siguranta. De asemenea, poate fi necesar sa faceti un test de efort fizic inainte de a incepe sa faceti din nou efortul .

Medicul dumneavoastra va poate spune ce simptome trebuie sa urmariti in timpul activitatii fizice si ce trebuie sa faceti daca aveti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *