Share:

Avantajele meditatiei pentru ameliorarea stresului

Pe acelasi subiect

Toti traim perioade de urcusuri si coborasuri, care tind sa fie agravate de cerintele vietii moderne. Stresul a devenit mai degraba norma decat o exceptie pentru multi dintre noi, iar efectele sale pe termen lung pot fi daunatoare sanatatii noastre fizice si mentale. Gasirea modalitatilor de gestionare a stresului mai eficienta este importanta pentru a evita excesul de anxietate, depresia sau contractarea unei afectiuni fizice.

S- a demonstrat ca meditatia detine un potential semnificativ pentru a ajuta la reducerea stresului si la cresterea sentimentului de echanimitate si bunastare al unei persoane. Meditand in mod regulat poate fi avantajos atat pentru incepatori, cat si pentru practicienii pe termen lung. Practica regulata este importanta, totusi, pentru a maximiza beneficiile.

Oricine poate medita. Alegeti un loc unde puteti fi deranjati pentru o perioada prestabilita de timp si opriti telefonul. Daca nu ati meditat niciodata, incepeti cu doar 10 minute pe zi; mai tarziu, puteti creste treptat timpul la 20 sau 30 de minute, daca doriti. Coerenta este esentiala, asa ca incercati sa gasiti un timp care sa va functioneze in fiecare zi.

Multor oameni le place sa inceapa ziua meditand. Deoarece meditatia tinde sa aiba un efect de baza si ajuta la calmarea mintii, poate da tonul pentru intreaga zi atunci cand se practica primul lucru dimineata. Cu toate acestea, daca seara functioneaza mai bine, aceasta poate fi o modalitate excelenta de a va relaxa dupa o zi lunga de munca.

Cateva sfaturi pentru a medita:

Meditatia este un instrument excelent care ne ajuta sa ne ocupam mai eficient de presiunile cu care ne confruntam intr-o lume cu ritm rapid. Daca ramaneti deschisi la posibilitatile sale, practicarea regulata poate duce la o viata mai sanatoasa si mai fericita.

Asezati-va intr-o pozitie asezata confortabil. Puteti sta pe un scaun cu spate drept sau pe o perna pe podea. Daca stati pe un scaun, pastrati-va spatele drept si ambele picioare plate pe podea. Daca alegeti sa stati pe o perna pe podea, stati cu spatele drept si picioarele incrucisate sau adoptati o pozitie de lotus sau jumatate de lotus (daca oricare dintre ele este confortabil pentru dvs.).

Concentrati-va asupra respiratiei. Numararea fiecarei inhalari va poate ajuta sa ramaneti mai concentrat. Incercati sa numarati pana ajungeti la 10, apoi incepeti din nou. Daca descoperiti ca mintea voastra a ratacit, readuceti-va constiinta in respiratie si incepeti sa numarati din nou.

Permiteti gandurilor voastre sa vina si sa plece. Incearca sa evitati sa ramaneti prinsi in procesul de gandire „normal”. Imaginati-va ca mintea dvs. este ca cerul albastru si clar si gandurile sunt nori care trec deasupra capului. Pe masura ce va obisnuiti sa faceti acest lucru, s-ar putea sa va simtiti mai putin atasati de gandurile si de povestea pe care o asociati de obicei cu notiunea dvs. despre cine sunteti.

Unele dintre numeroasele beneficii asociate cu meditarea in mod regulat includ:

  • Reducerea stresului
  • Capacitate crescuta de concentrare
  • Cresterea stimei de sine
  • O mai mare acceptare de sine
  • Fericire sporita si liniste sufleteasca
  • Niveluri reduse de depresie si anxietate
  • Tensiune scazuta
  • Cresterea constiintei de sine
  • Sistem imunitar mai puternic
  • Sanatate cardiovasculara imbunatatita
  • Un somn mai bun

Meditatia este un instrument excelent care ne ajuta sa ne ocupam mai eficient de presiunile cu care ne confruntam intr-o lume cu ritm rapid. Daca ramaneti deschis la posibilitatile sale, practicarea regulata poate duce la o viata mai sanatoasa si mai fericita. Pentru indrumari in stabilirea unei practici de meditatie, contactati un terapeut experimentat cu tehnici de atentie.