3 sfaturi pentru incorporarea semintelor in dieta ta

Stiati ca semintele sunt o sursa de lipide si nutrienti esentiali? Descopera beneficiile sale si cum sa le incorporezi in dieta pentru a profita de ele.

Una dintre strategiile nutritionale pe care le puteti urmari pentru a imbunatati sanatatea generala este incorporarea semintelor in dieta dvs. Aceste alimente au devenit foarte populare din puterea nutritiva pe care o ofera.

Pe de alta parte, ele permit adaugarea unei alte atingeri crocante la preparate. In acest sens, valoarea adaugata pe care o au este si organoleptica, adica ne imbunatatesc perceptia asupra alimentelor cu simturile. Mai jos va vom explica in detaliu aceste doua puncte, astfel incat sa puteti incepe sa le includeti in dieta dvs. obisnuita. Nu rata!

Avantajele consumului de seminte

Semintele se caracterizeaza prin a fi alimente cu un continut ridicat de lipide. Majoritatea acestora sunt nesaturate, ceea ce este benefic pentru prevenirea bolilor cardiovasculare.

Aceasta asociere este reflectata intr-o recenzie publicata in The Cochrane Database of Systemic Reviews . Prezinta proprietatile grasimilor nesaturate cand vine vorba de reducerea riscului de atacuri de cord si decese coronariene.

Nu este posibil sa gasiti acesti nutrienti in seminte. Uleiurile vegetale, pestele albastru si fructele uleioase precum avocado sunt, de asemenea, bogate in grasimi nesaturate.

Pe de alta parte, multe dintre semintele prezente pe piata au si un continut ridicat de proteine . Este o proteina vegetala, cu o valoare biologica mai mica decat cea de origine animala.

Cu toate acestea, serveste la completarea contributiei zilnice a acestui macronutrient. Retineti ca asigurarea unui aport adecvat de proteine ​​reduce riscul de sarcopenie, potrivit cercetarilor publicate in revista Nutrition Research. Sarcopenia este pierderea masei musculare si este legata de stilul de viata sedentar si de imbatranire.

3 moduri de a incorpora semintele in dieta ta

Aici va spunem cum sa incorporati semintele in dieta dvs. intr-un mod practic si simplu. Urmand aceste sfaturi, puteti creste volumul acestora in planul dvs. zilnic de mancare fara prea mult efort.

1. Faceti boluri si smoothie-uri

Unul dintre cele mai bune moduri de a include semintele in dieta dvs. este prin prepararea bolurilor si a smoothie-urilor sanatoase. Este o idee buna sa incorporati aceste retete in mancare pentru completarea gustarilor si chiar a micului dejun.

Acestia recunosc o cantitate foarte diversa de ingrediente, cum ar fi legumele si fructele. Puteti folosi, de asemenea, lapte sau o bautura vegetala . Semintele sunt un element decorativ si crocant in aceste preparate, desi nu inceteaza sa completeze contributia nutritiva.

Oricum, nu uitati sa nu folositi o cantitate excesiva din ele. Dupa cum am comentat, sunt bogate in grasimi, ceea ce le creste valoarea calorica. Este necesar sa nu le ingeti de altii pentru a evita un dezechilibru energetic in dieta .

Aceasta situatie ar putea conditiona cresterea in greutate, care are un impact negativ asupra sanatatii, potrivit unui studiu publicat in revista Circulation Research. Excesul de greutate si obezitatea sunt factori de risc cardiovascular si favorizeaza, de asemenea, aparitia tulburarilor metabolice, precum diabetul.

2. Incorporeaza semintele in iaurturi

Un alt mod de a incorpora seminte in dieta dvs. este sa faceti acest lucru prin cresterea consumului de iaurturi . Aceste produse lactate permit combinatia cu aceste ingrediente si chiar cu nuci.

A pune totul impreuna creeaza un aliment cu o densitate nutritiva ridicata in ceea ce priveste lipidele si proteinele. Mai mult, rezultatul este foarte scazut in carbohidrati, ceea ce il face potrivit pentru oricine in dieta ketogena .

Bogatia in micronutrienti a preparatului mentionat este o alta valoare adaugata a adaugarii de seminte la iaurturi. Nivelurile de calciu ale organismului vor creste , ceea ce poate avea un impact pozitiv asupra tesutului osos, precum si prevenirea aparitiei osteoporozei .

3. Seminte in creme de legume

In cele din urma, este posibila incorporarea semintelor in cremele de legume. Aceste preparate se caracterizeaza printr-un continut ridicat de vitamine, minerale si antioxidanti.

Daca adaugam si semintele, vom creste contributia proteinelor si lipidelor. Rezultatul este, fara doar si poate, o mancare mult mai completa.

Exista diferite tipuri de seminte pe care sa le incorporati in piureuri, in functie de caracteristicile organoleptice pe care doriti sa le obtineti si chiar de arome. Semintele de susan sunt de obicei o optiune obisnuita , dar incercati chia ; sunt mult mai mici si imbunatatesc textura vasului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *